FAQ
Hoofdzakelijk opdrachten binnen VVT, zowel intramuraal als extramuraal. Verschillende doelgroepen en locaties, korte en lange opdrachten. Voor ieder wat wils! Via de app kies je zelf alle opdrachten uit.
Wij werken met de app Flego. Hierin vind je alle openstaande opdrachten die voldoen aan jouw wensen en niveau. Opdrachten die jij hebt gewerkt of voor ingepland staat, zie je terug in de app onder 'rooster'.
Om opdrachten te kunnen inzien moet je aan twee voorwaarden hebben voldaan:
Jouw dossier is compleet. Alle documenten en gevraagde informatie zijn aanwezig en zijn gecontroleerd door Zorg Ambiance.
Je hebt een kennismakingsgesprek gehad met een collega van Zorg Ambiance.
Heb je eerder al opdrachten via Zorg Ambiance gewerkt, maar zie je nu geen opdrachten meer? Waarschijnlijk is één van je documenten verlopen. Hier ben je dan al over geïnformeerd per mail. Stuur het document zo snel mogelijk toe. Als wij het document hebben gecheckt, sta je weer open voor nieuwe opdrachten.
Is bovenstaande niet van toepassing, maar zie jij nog steeds geen opdrachten? Neem dan even contact op met ons via info@zorgambiance.nl.
Check in de app of jouw notificaties goed staan. Wanneer wij een opdracht openzetten die voldoet aan jouw wensen, ontvang je een push melding. Wees er snel bij! Wie het eerst reageert, krijgt de opdracht.
Stap 1: Bel het team van de zorgorganisatie
Het telefoonnummer staat in de app bij je dienst. Nemen ze niet op? Zoek het telefoonnummer van de organisatie dan op via Google. Als zelfstandig zorgverlener is het jouw verantwoordelijkheid om het team op de hoogte te brengen.
Stap 2: Neem contact op met Zorg Ambiance
Neem vervolgens contact op met ons. Probeer ons te bellen. Vermeld om welke dienst het gaat en hoe je het hebt opgelost. Deze informatie is voor onze administratie.
Te laat komen wordt uiteraard niet gewaardeerd. Zorg Ambiance behoudt zich het recht om jouw account op non-actief te zetten als er (te veel) klachten binnenkomen van zorgorganisaties. Zorgorganisaties kunnen op elk moment kiezen de samenwerking met jou te beëindigen.
Je zult begrijpen dan het erg vervelend is voor het team, de cliënten én jezelf als dit gebeurt. Probeer dit dus ook ten allen tijde te voorkomen. Wij nemen contact met je op om te horen waarom je er niet was. Ook bespreken we dan wat er verder mee gebeurt.
Zorg Ambiance behoudt zich het recht jouw account op non-actief te zetten als dit vaker voorkomt of als er klachten zijn binnenkomen van zorgorganisaties.
We raden je aan om je voor elke opdracht even voor te bereiden. Als zelfstandig zorgverlener is een goede eerste indruk bij het team en bij de cliënten namelijk een stuk fijner werken.
Daarom een aantal tips:
Wees op tijd
Zoek de dag voor je opdracht alvast het adres op, en zorg dat je er ruim van tevoren bent. Zeker als het je eerste keer is op deze locatie is het vaak even zoeken! Lees ook de extra informatie in de app.
Bereikbaarheid
Neem je mobiel mee en zorg voor voldoende batterij en beltegoed. Meld je aan en deel je nummer met het team. Vraag ook het nummer van je teamleden. Nu kunnen jullie elkaar bereiken als er iets is.
Vragen stellen
Ben je bekend met het patiëntendossier en weet je hoe het zit met de sleutels? Heb je een code nodig voor medicijnen? Met wie ga je samenwerken? Zorg dat je eerder op je eerste opdracht bent, zodat je deze informatie kunt inwinnen.
Wees representatief
Als zelfstandig zorgverlener ben jij je eigen visitekaartje én dat van Zorg Ambiance. Kleed je daarom representatief en zorg voor korte en schone nagels. Zo maak jij zeker een goede eerste indruk.
Meld je af
Het wordt vaak vergeten, maar teams vinden het fijn als je even laat weten hoe de opdracht is gegaan. Vergeet ook niet om je tablet, telefoon en/of sleutels in te leveren als je deze hebt gekregen!
Heb jij een opdracht geaccepteerd en kan je deze niet werken, door bijvoorbeeld ziekte, dan dien je zelf vervanging te regelen. Zorgverleners hebben een zorgplicht. Je bent verplicht om te behandelen zodat de continuïteit van zorg niet in gevaar komt. Als je ziek bent en geen zorg kunt verlenen, moet je op grond van jouw zorgplicht al het mogelijke doen om een andere zorgverlener in te zetten.
Wij hanteren geen minimum aantal uren dat jij als zzp'er via ons moet werken. Je bent niet voor niets zelfstandig. Wel zeggen wij maximaal 40 uur per week. Als je meer uren wilt werken, dan dien je daarvoor zelf opdrachtgevers te zoeken. Als zelfstandige mag je niet volledig afhankelijk zijn van Zorg Ambiance, ook al werk je via ons bij meerdere opdrachtgevers.
We kunnen niet wachten om jou te helpen bij het vinden van
de juiste zorgverlener. Bel ons vandaag nog!



